Deconstructing PISA: Implications for Education Reform and Fighting Poverty – Huffington Post

See on Scoop.itEvaluación Educativa y Valor Añadido en Educación

Artículo del Huffingtonpost que analiza minuciosamente los resultados de la evaluación PISA y sus implicaciones.

Every three years, American policymakers eagerly anticipate the release of scores for the Programme for International Student Assessment (PISA). While any single test, no matter how strong, can explain only a limited amount about our education system, PISA provides some unique insights, testing students’ ability to apply knowledge and skills both in and out of school. It is taken only by 15-year-olds, making it a decent proxy for the “college-and-career readiness” that is the focus of current debates.

See on www.huffingtonpost.com

Anuncios

Deja un comentario

Archivado bajo evaluación educativa

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s